וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז המבקרים של איגודן: ליהנות מאיכות הסביבה

5.6.2017 / 12:44

מרכז המבקרים של איגודן הוא חוויה לכל המשפחה. תוכלו לראות כיצד מטהרים מים והופכים אותם למי קלחין שמשמשים את החקלאים בדרום והכל בדרך כיפית ומהנה ויש גם מסר חשוב שרוצים להעביר שם: מגבון לח, מקומו בפח

צילום מסך

מרכז המבקרים של איגודן בראשון לציון הוא קודם כל מרכז חוויתי שמסביר בצורה פשוטה, נגישה וכיפית לכל המשפחה, כיצד פועל מפעל השפד"ן שאחראי על טיהוא מי שפכים והפיכתם למי קלחין שמצוינים להשקיה ועוברים לחקלאים בדרום כדי להשקות את הירקות או הפירות שהם מגדלים.

מים הם המשאב הלאומי היקר ביותר שיש לנו. בעשורים האחרונים ישראל הפכה למעצמה בכל הקשור לתחום ניצול המים, באמצעות פיתוח אמצעים טכנולוגיים שהופכים את השימוש במים ליעיל יותר. מתקני התפלה, השקיה וטיהור מאפשרים למשק המים לנצל כל טיפה, ואחת הדרכים החשובות להשבת מי שופכין להשקיה ושימוש חוזר היא פעילותו של איגודן (איגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה) אשר באמצעות השפד"ן - מפעל מחזור המים הגדול ביותר בעולם - מיוצרים למעלה מ-140 מיליון קוב מים לשימוש חוזר בחקלאות מדי שנה, כמות המהווה כ-10% מהתצרוכת השנתית של ישראל.

במרכז המבקרים תוכלו לצפות במופע אורקולי שמסביר בצורה משעשעת וכיפית כיצד עובד מפעל השפד"ן ומה קורה בכל פעם שאנחנו מורידים את המים באסלה. כמו כן, ישנם משחקים אינטרקטיביים ועוד שלל פעילויות. המבקרים לומדים יותר על איכות הסביבה וכמו כן, מעבירים מסר מאוד חשוב: בכל יום כ-30 טון מגבונים לחים מגיעים למרכזי השאיבה של השפד"ן. זו צרה אמיתית שסותמת את המשאבות ומייצרת עוד בעיות רבות. לכן חשוב שתזכרו את הנייר הלח צריך לזרוק לפח.

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully