וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן הפלא קורה מול העיניים: המקום הכי סביבתי בישראל

14.5.2018 / 8:22

השפד"ן אוסף אליו מי ביוב מכל רחבי גוש דן ומטהר אותם. מרכז המבקרים מציע הזדמנות לחזות בתהליך וללמוד איך אנחנו יכולים לעזור לשמר את הסביבה. צפו

מערכת וואלה!

"הביוב מ-23 רשויות מגוש דן, של 2.5 מיליון תושבים ואלפי מפעלים מגיע כולו לכאן", כך אומר מנהל מרכז המבקרים של איגודן בראשון לציון, אושר שקלים. "כל מי הביוב האלה מגיעים לכאן, לשפדן ואנחנו מטהרים אותם ומחזירים למערכת".

שקלים מספר על מרכז המבקרים ועל מה שיש בו. "אנחנו מתחילים את הביקור במצגת כיפית ואחר כך נהנים המבקרים ממופע אור קולי מאוד כיפי ואפילו ממשחקי מחשב. בהמשך אנחנו יוצאים לתוך המפעל עצמו לראות ואפילו להריח את הדבר האמיתי", אומר שקלים.

לדברי שקלים הקהל המגיע למרכז המבקרים מגוון וכולל תלמידי בתי ספר, סטודנטים וחיילים. "אנחנו מדגישים שישראל ראשונה בעולם במחזור מים - מעל 85% מכלל השפכים בארץ ממוחזרים. מי שמגיע לכאן זוכה לחוויה מרגשת, כיפית, חינוכית וערכית ועם מסר כיצד ניתן לטפח ולשמר את הסביבה שלנו", מסכם שקלים.

שרית גמרסני מורה מאולפנת אלקנה מסבירה כי לטעמה החשיבות של להביא תלמידים למפעל נעוצה בחיזוק הקשר בין התלמידים לארץ ישראל. "זה מחזק את האחריות האישית למחזור והפעולות השונות שבהן אני יכולה להשפיע בשמירה על הסביבה".

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן
  • עוד באותו נושא:
  • שפדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully