וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים את חג המים: צפו במשדר המיוחד של וואלה! NEWS לכבוד שבועות

29.5.2017 / 12:00

וואלה! NEWS חוגג את שבועות במשדר מיוחד, שכולו הלל לתחום מחזור המים. במשדר בהנחיית מירב מילר נארח חקלאים המגדלים את יבולם באמצעות מים מטוהרים, נספר על תרומת מפעל השפד"ן למדינה, גיל קופטש יספר מדוע מתיזים מים בשבועות ועינת שרוף תשמח את הלב בשירי חג. צפו

LIVE

חג שבועות הוא גם חג המים, שמקורו במנהג של הקהילה היהודית בצפון אפריקה, במסגרתו שפכו מים על מתפללים ועל העוברים והשבים. בימינו המנהג פשט לכלל ישראל והוא אהוב במיוחד על הילדים.

מים הם המשאב הלאומי היקר ביותר שיש לנו. בעשורים האחרונים ישראל הפכה למעצמה בכל הקשור לתחום ניצול המים, באמצעות פיתוח אמצעים טכנולוגיים שהופכים את השימוש במים ליעיל יותר. מתקני התפלה, השקיה וטיהור מאפשרים למשק המים לנצל כל טיפה, ואחת הדרכים החשובות להשבת מי שופכין להשקיה ושימוש חוזר היא פעילותו של איגודן (איגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה) אשר באמצעות השפד"ן - מפעל מחזור המים הגדול ביותר בעולם - מיוצרים למעלה מ-140 מיליון קוב מים לשימוש חוזר בחקלאות מדי שנה, כמות המהווה כ-10% מהתצרוכת השנתית של ישראל.

הצטרפו לאולפן המיוחד של וואלה! NEWS לכבוד חג המים, כאשר במשדר בהנחיית מירב מילר יתארחו חקלאים המגדלים גידולים על טהרת המים המטוהרים, ובכירי איגודן יספרו על חשיבותו של מפעל הטיהור ותרומתו למדינה. על אף שישראל הפכה בשנים האחרונות לשחקנית מרכזית בעולם בהתפלת מים ובטיהור מי שופכין לחקלאות, המגבונים שאנחנו זורקים אל האסלות תוקעים את המערכות המשוכללות שפותחו, ואחת הדרכים של איגודן לפתור בעיה זאת היא באמצעות חינוך הדור הצעיר לשמירה על איכות הסביבה. פאנל מיוחד של תלמידים שמשתתפים בפרויקט "חוקרים צעירים" יספר על הפעולות השונות בנושא.

בנוסף, הזמרת עינת שרוף תשמח את הלב עם שירי חג, הקומיקאי גיל קופטש יספר למה מתיזים מים בחג שבועות ומדוע אוכלים מוצרי חלב והתזונאית ד"ר אולגה רז תעניק כמה טיפים לגבי צריכת מוצרי חלב.

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully