וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל מצולות הביוב: צפו ברז זלצרמן מטהר את מי השופכין של גוש דן

13.5.2018 / 9:02

איך מתבצע תהליך טיהור מי השפכים ומהו האויב הכי גדול שבו נלחמים עובדי איגודן? שלחנו את רז זלצרמן לראות ולחוות את הכול מקרוב והוא הראשון להעיד שלא מדובר בשכשוך בג'קוזי. צפו

צילום מסך

על ידי איסוף השפכים והולכתם בצורה מסודרת, אנו מונעים זיהום ופגיעה במקורות המים שלנו, מניעת מזיקים ומחלות, חוסכים במים ומפריחים את השממה. אז איך עושים את זה? רז זלצרמן יצא לתחנת השאיבה של איגודן בחולון כדי לראות ולחוות איך מתבצע תהליך טיהור מי השפכים. שם, בתעלות הביוב, לבוש בבגדי מגן מיוחדים, גילה רז מה הישראלים אוהבים במיוחד - מגבונים ומגבות נייר. מסתבר שהמוצר היעיל הזה הופך לפסולת מזיקה ברגע שהוא מושלך אל האסלה. מפעל השפד"ן, שהופך את מי השפכים של תושבי מרכז הארץ למים מטוהרים, מטפל בכ-40 טונות של פסולת ביום, מתוכם 30 טונות הם של מגבונים לחים ומגבונים שנחשבים ל"מתכלים", למרות שבפועל הם גורמים לסתימות וגורמים לבעיות רבות.

"המגבונים הלחים שאנשים זורקים לאסלה גורמים לאיגודן למטרד מאוד מאוד רציני", אומר משה צעירי, סגן מנהל תחנות השאיבה של איגודן, "העובדים נלחמים במגבונים האלה מדי יום ביומו, המגבונים האלה סותמים לנו את הצנרת, פוגעים בכושר השאיבה של המשאבות ופוגעים בהולכת השפכים לשפד"ן".

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully