וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"אחד נגד מאה" של החינוך לשמירה על הטבע והסביבה

19.6.2016 / 11:35

התכנית של איגודן "עושים סביבה ביחד" מחברת ילדים מלמעלה מאה בתי ספר ומחנכת אותם לגבי חשיבות מחזור המים והשמירה על הטבע. אירוע השיא בנוסח השעשועון "אחד נגד מאה" מוציא מהילדים את המיטב. צפו

צילום מסך

באיגודן, איגוד ערים דן לתשתיות איכות הסביבה, שמים דגש על חינוך הדור הצעיר לגבי חשיבות טיהור מי השפכים ותורמה זאת לאיכות הסביבה. לצורך כך איגודן מקיים תכנית קהילתית סביבתית בבתי ספר שונים ברשויות החברות באיגוד, במטרה להגביר את מודעות הציבור לנושאי איכות הסביבה בכלל ולנושאי המים והשפכים בפרט. התכנית "עושים סביבה ביחד", פועלת בלמעלה מ-100 בתי ספר מהרשויות החברות באיגוד. אירוע השיא של הפרויקט הוא בחידון בסגנון השעשועון "אחד נגד מאה" שבו הילדים המצטיינים מפגינים את הידע שלהם בנושא מחזור ושמירה על הסביבה.

"זה יום שבו יש לילדים חידון בשלבים שונים, שהידיעות שלהם בתחום של מים, מחזור שפכים וכל מה שקשור לתכנית 'עושים סביבה ביחד' נבחנות", אומר גדי ששון, מנהל משאבי אנוש ולוגיסטיקה באיגודן, "כשליש מבתי הספר הם חרדיים, התכנית מודולרית ומתאימה את עצמה לעולם המושגים של תלמידי תורה". עם השנים, ולאור הביקוש מהשטח, נוסד פרויקט המשך לתלמידים בקרב בתי ספר מצטיינים של הפרויקט. "התפיסה עובדת על מעגלי השפעה", מסביר ששון. "ההשפעה מתחילה בכיתה, היא עוברת לשכבה, לבית הספר, למשפחה ולקהילה, הילד הוא סוכן ירוק, הוא לוקח איתו את המסר הביתה - לא להשליך מגבונים לביוב, מחזור שמנים והתנהגות מקיימת ששומרת על ערכים של איכות סביבה".

"לרכוש ידע שהוא לא רק ידע תורני נטו, ושזה ידע שהוא חשוב, תמיד טוב לחיים", סיכם מנחה החידון חנן לדרמן. "מישהו אמר מדרש יפה ש'בורא העולמים צווה עלינו לשמור על הכדור הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully