וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת בטון או יצירת מופת אדריכלית? מגדל המים בתל אביב

10.5.2018 / 15:16

אורן יוסיפוביץ, עיתונאי חוקר, יצא לבדוק מה קורה עם מגדלי המים ברחבי גוש דן ויצא עם כמה תובנות. הפעם הוא מספר לנו על מגדל המים בתל אביב

צילום מסך

מגדל מים הוא למעשה מיכל מים ענק שנועד לווסת את לחץ המים וכמו כן גם להיות מאגרי מים לשעת חירום. הוא לא תלוי בחשמל והגובה שלו מאפשר ליצור לחץ הידרוסטטי עבור מערכת המים. בעבר ישובים רבים היו תלויים במגדלי המים האלה שיש שיגידו שהם מפלצות בטון ויש שיגידו שהם לכל הפחות שריד היסטורי או אנדרטה לתקופה מסויימת ולכל היותר, יש שיגידו שמדובר על פאר אדריכלי יוצא דופן. כיום, רוב מגדלי המים כבר אינם בשימוש והם אכן משמשים כאנדרטה או ציון דרך של תקופה שהייתה, אך משאבות מתוחכמות ומשכוללות של איגודן מבצעות את הזרמת המים בצורה מודרנית יותר.

בשנות העשרים של המאה הקודמת ועם האצת הבנייה וההתיישבות בתל אביב, הוחלט להקים מגדל מים על אדמת זריפה סבח שהיום נקראת לב תל אביב ובעצם סביבו בנו את רחוב מזא"ה ואת השכונה. כתובתו היא מזא"ה 36 והוא נחשב לאחד מסמלי תל אביב. הנה כמה עובדות עליו: הוא נבנה בשנת 1924. מאוחר יותר נוספה בראשו חנוכיה שהופעלה בחג החנוכה מדי שנה.הוא המגדל השני בסך הכל שנבנה בתל אביב. הוא מתנשא לגובה של 16 מטרים. בבריכת הבטון העגולה שלו, בעלת קיבולת של 400 קו"ב מים. הוא שימש את מטה ההגנה לקשר בשפת המורס עם ישובים ברחבי הארץ וכדי להסוות את שימושו, פתחו בו מעין סניף של הצופים שלא ידעו דבר על כך.

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully