וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת בטון או יצירת מופת אדריכלית? מגדל המים בחולון

12.5.2018 / 8:12

אורן יוסיפוביץ, עיתונאי חוקר, יצא לבדוק מה קורה עם מגדלי המים ברחבי גוש דן ויצא עם כמה תובנות. הפעם הוא מספר לנו על מגדל המים בחולון

צילום מסך

מגדל מים הוא למעשה מיכל מים ענק שנועד לווסת את לחץ המים וכמו כן גם להיות מאגרי מים לשעת חירום. הוא לא תלוי בחשמל והגובה שלו מאפשר ליצור לחץ הידרוסטטי עבור מערכת המים. בעבר ישובים רבים היו תלויים במגדלי המים האלה שיש שיגידו שהם מפלצות בטון ויש שיגידו שהם לכל הפחות שריד היסטורי או אנדרטה לתקופה מסויימת ולכל היותר, יש שיגידו שמדובר על פאר אדריכלי יוצא דופן. כיום, רוב מגדלי המים כבר אינם בשימוש והם אכן משמשים כאנדרטה או ציון דרך של תקופה שהייתה, אך משאבות מתוחכמות ומשכוללות של איגודן מבצעות את הזרמת המים בצורה מודרנית יותר.

מגדל המים נמצא בשכונת מולדת, השכונה השנייה שנבנתה בחולון וזה קרה בשנת 1934. הראשונים להתגורר כאן היו עולים מתימן ומה לעשות, הם היו צריכים לשתות, לכן, שנתיים אחרי בנו את מגדל המים המדובר והנה כמה עובדות עליו: כאמור, הוא נבנה בשנת 1936. בריכת המים והעמודים התומכים בה נבנו ביציקת בטון. קו צינור המים שבאמצעותו הוזרמו המים לתושבים הגיעו משכונת נחלת יהודה הסמוכה למושבה ראשון לציון. במאורעות תרצ"ו-תרצ"ט (1939-1936) נבנתה בקומת הביניים של המגדל עמדת תצפית ושמירה. מאוחר יותר שימש המגדל סליק של ההגנה.

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully