וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת בטון או יצירת מופת אדריכלית? מגדל המים בגבעתיים

10.5.2018 / 15:08

אורן יוסיפוביץ, עיתונאי חוקר, יצא לבדוק מה קורה עם מגדלי המים ברחבי גוש דן ויצא עם כמה תובנות. הפעם הוא מספר לנו על מגדל המים בגבעתיים

צילום מסך

מגדל מים הוא למעשה מיכל מים ענק שנועד לווסת את לחץ המים וכמו כן גם להיות מאגרי מים לשעת חירום. הוא לא תלוי בחשמל והגובה שלו מאפשר ליצור לחץ הידרוסטטי עבור מערכת המים. בעבר ישובים רבים היו תלויים במגדלי המים האלה שיש שיגידו שהם מפלצות בטון ויש שיגידו שהם לכל הפחות שריד היסטורי או אנדרטה לתקופה מסויימת ולכל היותר, יש שיגידו שמדובר על פאר אדריכלי יוצא דופן. כיום, רוב מגדלי המים כבר אינם בשימוש והם אכן משמשים כאנדרטה או ציון דרך של תקופה שהייתה, אך משאבות מתוחכמות ומשכוללות של איגודן מבצעות את הזרמת המים בצורה מודרנית יותר.

מגדל המים של גבעתיים ממוקם במרומי שכונת גבעת רמב"ם, שנוסדה בשנת 1933 ונקראה ע"ש הרמב"ם במלאת 800 שנה להולדתו (המון מזול טוב ליום הולדתו). המגדל שוכן בנקודה בה נפגש רחוב המגדל עם רחוב אריאל ועם רחוב ההגנה והוא שימש כמקור המים לשכונה. הנה כמה עובדות עליו: הוא נבנה בשנת 1933. מה שהופך אותו למגדל זקן וחביב היום. מעבר להיותו מגדל מים, הוא שימש גם כתחנת הנוטרים. כן יש דבר כזה. שמם הנוסף הוא משטרת היישובים העבריים. כמו הרבה מגדלי מים, גם הוא שימש כתחנת איתות של ההגנה וכיום הוא משמש כאנדרטה להקמתה של העיר גבעתיים. חשוב לציין שכיום הוא לא פעיל, אבל איגודן דאגו למשאבות מתוחכמות יותר שמזרימות את המים לגבעתיים.

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully