וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת בטון או יצירת מופת אדריכלית? מגדל המים ברמת גן

11.5.2018 / 9:02

אורן יוסיפוביץ, עיתונאי חוקר, יצא לבדוק מה קורה עם מגדלי המים ברחבי גוש דן ויצא עם כמה תובנות. הפעם הוא מספר לנו על מגדל המים ברמת גן

צילום מסך

מגדל מים הוא למעשה מיכל מים ענק שנועד לווסת את לחץ המים וכמו כן גם להיות מאגרי מים לשעת חירום. הוא לא תלוי בחשמל והגובה שלו מאפשר ליצור לחץ הידרוסטטי עבור מערכת המים. בעבר ישובים רבים היו תלויים במגדלי המים האלה שיש שיגידו שהם מפלצות בטון ויש שיגידו שהם לכל הפחות שריד היסטורי או אנדרטה לתקופה מסויימת ולכל היותר, יש שיגידו שמדובר על פאר אדריכלי יוצא דופן. כיום, רוב מגדלי המים כבר אינם בשימוש והם אכן משמשים כאנדרטה או ציון דרך של תקופה שהייתה, אך משאבות מתוחכמות ומשכוללות של איגודן מבצעות את הזרמת המים בצורה מודרנית יותר.

מגדל המים של רמת גן ממוקם בגן שאול, שבעבר נקרא גן הקופים, בשל הקופים שהיו בו. והנה כמה עובדות עליו שכנראה לא ידעתם: הוא הוקם בשנת 1974. מה שאומר שהוא יחסית צעיר ביחס למגדלי מים ברחבי הארץ. הוא מתנשא לגובה של 11 מטרים. כלומר הוא יכול היה להיות סנטר מצויין בקבוצת כדורסל. בשנת 2007 עיריית רמת גן תכננה לבנות במקום מגרש חניה גדול, אך התארגנות של תושבים ואירגונים ירוקים מנעה את הריסת הגן וכך גם מגדל המים שרד. למעשה, לאחר אותה התארגנות של תושבים, השקיעה איגודן כסף רב כדי לשפץ את המגדל.

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully