וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שלחנו את ג'וזי למשימה מאתגרת ומלוכלכת במיוחד

14.5.2018 / 8:26

שלחנו את הבאזר שלנו - ג'וזי זירה למפעל השפד"ן של איגודן כדי לבצע משימה מאתגרת ומלוכלכת במיוחד - ניקוי בוצה. צפו

צילום מסך

שלחנו את ג'וזי זירה, הבאזר של וואלה! NEWS, למפעל השפד"ן בראשון לציון, ששייך לאיגודן למשימה מיוחדת, מאתגרת ומלוכלכת במיוחד - לנקות בוצה מהמכונות שעוזרות בטיהור המים. משימה שעושים אותה פעם בשבוע והיא מלוכלכת במיוחד. לא בדיוק כוס התה של ג'וזי.

מפעל השפד"ן בראשון לציון הוא קודם כל מהגדולים בעולם בטיפול במי שופכין והוא אחראי על קליטת מי הביוב ממכון השאיבה בחולון (המכון אשר אליו זורם הביוב בגוש דן), הפיכתם למי קולחין בעזרת טכנולוגיות רבות כמו למשל הריאקטור הביולוגי שבעזרת חיידים מיוחדים עוזר לטהר את המים. העודף של החיידקים שנוצר ונקרא בוצה, עובר למיכלי העיכול ובעצם הופך לדשן עבור החקלאים. מי הקולחין שנוצרים בעקבות התהליכים הרבים, עוברים לחקלאים בנגב ומשמשים כמי השקייה לגידולים שונים.

כאמור, רוב החקלאות מושתתת על מים והשימוש במי קולחין חוסך המון מי שתיה למדינת ישראל. כמו כן, מי הקולחין עולים פחות לחקלאי.

בהשקעה של מיליארד שקלים הקימו את המפעל ואת הטכנולוגיות המיוחדות שמעבר לכך שהם תורמים לחקלאות וגם חוסכים המון מים, נמנעת גם השלכה של הבוצה ומי השופכין אל הים ובכך התהליך גם תורם לאיכות הסביבה ולאיכות מי הים לאלו מאיתנו שאוהבים לרחוץ.
ג'וזי לא כל כך ידע מה מצפה לו כשהגיע למפעל השפד"ן, אבל הוא למד על בשרו את חשיבות הפעילות הזו וכמה היא תורמת לאיכות הסביבה ולחקלאים.

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully