וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית החינוכית שכל ביה"ס חייב לתלמידים שלו

וואלה! NEWS בשיתוף איגודן

1.6.2016 / 17:43

כדאי להטמיע ערכים סביבתיים כבר בגיל צעיר, ומרכז המבקרים האקולוגי של השפד"ן, הוא בדיוק המקום לעשות זאת. "הילדים הופכים לאזרחים מתעניינים, ולסוכנים הירוקים שחוזרים לביתם ומעבירים את המידע למשפחה"

תלמידי בית ספר מבקרים במפעל השפד"ן. מרק סטריינג'ר,
תלמידי בית ספר מבקרים במפעל השפד"ן/מרק סטריינג'ר

היסטוריה, מדעים, מתמטיקה ומעתה גם טיהור שפכים ומחזור מים. הארגון האקולוגי "איגודן" קורא זו השנה העשירית למנהלי בתי הספר היסודיים לקחת חלק בתכנית "עושים סביבה ביחד", שמטרתה לחנך תלמידים בכיתות ד' לערכים סביבתיים והעלאת מודעות לנושא משק המים ולחשיבות שימור הסביבה.

"איגודן לתשתיות איכות הסביבה" הנו גוף ציבורי, המאגד בתוכו 23 רשויות מקומיות בגוש דן ומספק שירותי הולכה וטיהור שפכים לכ-2.5 מיליון תושבים ולמעל מ-8000 בתי עסק. בין השאר, מפעיל הארגון את מכון השפד"ן שבמערב ראשון לציון, בו פועל גם מרכז מבקרים אקולוגי, שמציע חוויה אינטראקטיבית בנושא משק המים, תהליכי מחזור השפכים ושימוש נבון במים.

תכנית 'עושים סביבה ביחד', מתקיימת בשיתוף "המועצה לישראל יפה", המפעילה עבור איגודן את הפרויקט בקרב כ-100 בתי הספר יסודיים ברחבי גוש דן במטרה להטמיע ערכים סביבתיים בקרב התלמידים ולחזק את הקשר עם הקהילה, להוביל שינוי התנהגות אישי של התלמיד וסביבתו הקרובה ופיתוח אקטיביזם סביבתי.

הפנינג עם כוכבי ערוץ הילדים

התכנית כולל סדרה בת 13 מפגשים בני 45 דקות המתקיימים אחת לשבועיים בפריסה שנתית, העוסקים בנושאים כמו מים בישראל, טיהור שפכים, שימוש במים מושבים, איגודן ופעילות מיחזור המים שהוא מבצע; גיבוש קבוצה לסדרת מפגשים שתכליתם גיבוש מנהיגות ירוקה, תכנון פעילויות בית ספריות ויישומן ותקצוב הפעילות באמצעות מענק כספי בסך כולל של 25 אלף שקלים שיקבל כל בית ספר מטעם איגודן בפרק זמן של שלוש שנים, לצורך הוצאות שוטפות בהפעלת הפרויקט ועבור פעילות סביבתית ייעודית.

לדברי גדי ששון, מנהל התכנית באיגודן, התלמידים נהנים משיעורי העשרה המועברים על ידי מדריכי הארגון באמצעות הרצאות מגוונות שמרעננות את המסגרת הלימודית הרגילה של בית הספר. "לכאורה, ניתן לשאול, מדוע תלמידי כיתות ד' צריכים ללמוד על שפכים, אבל אולם הניסיון מוכיח שילדים בגילאים אלה סקרנים ואפילו רעבים למידע זה, והם אכן מתעניינים במה שקורה 'מאחורי הקלעים' של העיר בה הם גרים. בכך, הם הופכים לאזרחים מתעניינים, ששואלים שאלות ולסוכנים הירוקים שחוזרים לביתם ומעבירים את המידע להוריהם ואחיהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במסגרת התכנית יתקיימו השתלמות מקצועית בנושאים סביבתיים לצוות המורים, סיור במרכז המבקרים של מכון השפד"ן בראשל"צ ופרויקט סיום שנתי שתכליתו יישום התכנים שנלמדו באמצעות הפנינג ענק עם מנחים מערוץ הילדים, הקלטת שיר באולפן מקצועי, הפקת קמפיין קהילתי, צילומי וידיאו-קליפ והפקת כרזות פרסום. כל מרכיבי התכנית ניתנים לבית הספר חינם, ללא עלות.

בתי הספר שייטלו חלק בפרויקט יחויבו למינוי מורה מוביל שיעמוד בקשר עם רכזת התכנית והמדריך בכל הקשור לתפעול התכנית בבית הספר, לנוכחות מורה בעת הפעילויות במקביל למדריכי התכנית, לארגון ותפעול 'מובילות ירוקה', שתכלול 10-12 ילדים להנהגה ירוקה בכל ביה"ס, לקיום יום סיור לימודי במרכז המבקרים של מכון השפד"ן בראשל"צ, להקצאת אזור ייעודי בבית הספר להצגת תכני התוכנית במשך שלוש שנות פעילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully